Thursday, March 28, 2019

Tur som en tokig

Igår gick jag som vanligt ner till gubb-dagiset. Där händer det mesta när det händer något.  (avstavning för att Google translate skall fungera)

Hade varit till samhället och köpt motortvätt. Miljövänligt. Jag var lite lömsk på den.

Provade på Mulles tank. Gjorde enligt instruktionen och väntade ett tag. Mycket riktigt, skräpet fungerade inte.

Då tog jag till gamla beprövade metoder. Fotogen hade jag inte hemma men tändvätska duger lika bra.

Se där, så ska det se ut.

Nästan som ny. Miljökrafs fungerar inte. I större sammanhang är miljörörelsen att likna med en religiös rörelse i Sverige. Finns det egentligen någon i regeringen som kan räkna?

Sedan rengjordes Mulle där kablarna finns.

Till min glädje såg jag att det bara är en kabel som brunnit. Fyra ledningar måste ersättas. Tur som en tokig.

Vädret var fint, 13 grader varmt.

Satte mig hos hönsen ett tag och filosoferade. Verkligen rogivande.

När jag gick upp, bjöd småtrollen på apkonster.

Så var den dagen gjord.



from Flytten till landet https://zekezypt.com/2019/03/29/tur-som-en-tokig/
via IFTTT bodycontact medlem

No comments:

Post a Comment