Wednesday, May 15, 2019

Klimatamatören, del 3

Det går segt. Nu är iallafall väggen färdig och jag kan fortsätta med hönsgården.

Vindskivor vid taket, knutar, läkt och färg har tillkommit. Hade aldrig blivit gjort om jag fortsatt med hönsgården.

Städade byggplatsen efter mig. Man måste tänka på arbetsmiljön.

Apropå miljön.

Miljödebatten har kommit på kant. Nästan allt handlar om koldioxid.

Mest om utsläppet från bilar och det skall bestraffas med skatt för att rädda världen. Sverige har 0,4% av hela världens bilar.

Inte undra på att folk är ilskna. Bensinen kostar idag uppåt 17 kronor/litern. Sätter många människor på pottkanten i vårt långa land. Speciellt på landsbygden.

En klimatamatör undrar:

Varför får inte utbildat folk utrymme i mainstream media? Det förstår man om läser HÄR.

Här är en som står mitt i fotosyntesen.

Varför står han där ensam, tänkte jag.

Jo, han vaktade en höna som syn där till höger.



from Flytten till landet https://zekezypt.com/2019/05/15/klimatamatoren-del-3/
via IFTTT bodycontact medlem

No comments:

Post a Comment