Friday, May 17, 2019

Oj😅

Idag har vi haft Kulturdagen pĂ„ de tre minsta barnens skola. Det Ă€r en Ă„terkommande Ă„rlig tillstĂ€llning som skolan haft i 21 Ă„r. Jag konstaterade att jag nĂ€rvarat pĂ„ de senaste 19😂. För nitton Ă„r sen hade inget av mina barn börjat dĂ€r, men vi fick komma upp och se pĂ„ skolan just den dagen, för Janelle började den hösten. Tvillingarna var helt nyfödda:)

18 Är har jag varit dÀr Àven med huvudet, som nog inte alls var med första gÄngen;)

Det Àr jÀttetrevligt, barnen visar upp vad de gjort, det Àr utstÀllningar och idag kunde man byta böcker och klÀder.

Eftersom det alltid Àr nÄgon som fÄr sprittspratt om jag fotar sÄdana hÀr dagar för tÀnk om nÄn rÄkar hamna pÄ bild med ett öra eller sÄ och nÄn pÄ sÄ vis kan identifiera en person med skyddad identitet, och Äka och döda dem, och vill jag verkligen vara orsak till det???? SÄ bidde det inga bilder:)

Att skolans musiklÀrare sen sa att det filmades för att lÀggas ut pÄ internet under hashtaggen singfortheclimate det gör varken till eller frÄn. Det Àr alltid nÄn som hugger.

Jag undviker alltid att ha med annat folk i mina bilder. Även pĂ„ offentliga platser. DĂ€r man alltsĂ„ fĂ„r fota hur man vill. Men det spelar ingen roll. Och ja, jag Ă€r medveten om all skit vi har i samhĂ€llet. SĂ„, dĂ„ har jag sagt det:)

Jag Äkte dit till tio dÄ det började och hem tvÄ nÀr det slutade. Som vanligt. Nu har sÄ mÄnga av mina kompisar som alltid varit dÀr försvunnit, deras barn har slutat femman och bytt skola, sÄ innan jag trÀffade nÄn att snicksnacka med kÀnde jag mig lite ensam:) Men sen hittade jag, och hÀngde med dem hela dagen. Barnen rÀnner runt och man fÄr försöka hinna med om de ska göra nÄgot speciellt.

Lovelias klass hade utmaningar. Hur lÀnge kan man stÄ i planka, jÀgarvila och hoppa hopprep?

Jag vet att jag kan stÄ i planka flera minuter men rekordet var fem, och det kÀnde jag inte för att slÄ;) men jag satt i jÀgarvila (90 graders böj i knÀna, ryggen mot vÀggen) i tvÄ minuter. Sa det frÄn början, och det Àr samma dÀr, jag kan stÄ lÀnge men det suger musten ur musklerna sÄ det Àr inte vÀrt det.

Hoppa hopprep dÄ? Jo det gjorde vi ett tag pÄ cirkelfysen sÄ jag har övat upp mig, det Àr jobbigt men i 45 sekunder kan jag hoppa, det Àr vad en station Àr. Men jag kan inte hoppa sÄ lÀnge utan att snubbla;)

28 hopp, sen fastnade jag:) och gav upp, man vill ju inte börja svettas😂.

.

Jordan och jag gick en tipsrunda, man skulle gissa mÄtt och vikt osv, och sÄ skrev jag hans namn pÄ lappen. Det var jag vÀldigt nöjd med för han vann första pris och fick gÄ upp pÄ scenen inför hela skolan och hÀmta det. Jag hade aldrig vÄgat:)

Jamie var överallt och inte dÀr jag var;) men var i alla fall med och fikade lite.

NÀr dagen var slut var jag det ocksÄ, och Äkte hem, kÀkade lite och lade mig pÄ soffan och toksomnade. SÄ skönt:)

Jag sov i tvĂ„ timmar!!! Jisses… men det har blivit sena nĂ€tter nu ett tag.

Jag hade kunnat sova resten av dagen och natten med, men var tvungen att Äka och handla. Corrinda och Jamie följde med och nÀr vi packade in varorna i bilen Äkte en polisbil förbi och drog pÄ sirenen.

Sen kunde man skÄda vad som hÀnt pÄ instagram.

Det Àr alldeles för nÀra mig för att jag ska tycka att det Àr okey. Dessutom Àr det stökigare Àn vanligt dÀr just nu. Stökigt Àr det alltid iofs. För bara nÄgra veckor sen var det ju en stor polisinsats och fullt stÀll nÀr nÄn gick och viftade med pistol och skulle skjuta nÄn annan. Herregud om folk kunde sluta med skit!

.

Vi kĂ€kade ju tacos som vanligt, och sen ville Corrinda bli skjutsad till en kompis sĂ„ jag och syrran körde dit henne. Sen blev det det obligatoriska stegsamlandet pĂ„ en lĂ„ngpromenad med Doris. Under 10.000 steg och man fĂ„r inte gĂ„ hem 😉

Sen dess har jag frusit. Nu ligger jag nerbÀddad och ska sova!

Vi hörs i morgon 😘😘

Natti natti 🙂



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2019/05/18/oj%f0%9f%98%85/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment