Saturday, August 17, 2019

Som att det inte ens börjat

Skolan börjar på måndag. Är jag redo? Är barnen redo?

NEJ.

Det känns som att sommaren inte ens har börjat:/ Vi har haft några fina varma dagar absolut, men inte så många. Vi har haft förbannat mycket regn. Jag kanske är en regnmagnet vad vet jag, eller så är det alla andra som inte bryr sig om en redig regnskur om dagen.

Självklart går det inte att låta bli att jämföra med förra sommaren. När dag efter dag var varm och solig. Det fanns inget slut, ingen stress. Ingen väntan på att värmen skulle komma. Möjligen en liten ångestkänsla över att det skulle ta slut. Man kunde lugnt säga att det gör vi om två veckor, för vädret var så stadigt. I år har ju inte ens en enda dag varit stadig vädermässigt utan det har varit sol, regn, åska, blåst, moln, varmt och kallt under dagen. Sen har vi ju prickat in de varmaste dagarna med att flytta. Och sen blommade algerna i sjöarna. Fast det inte ens var varmt i vattnet.

Förra året kände jag att jag var lugn i själen, jag var nöjd. I år… Nope. Det känns som jag väntar på att sommaren ska börja. Som att det vore maj.

Och ändå börjar skolorna på måndag. Det är liksom bara att bita ihop, riktigt jävla hårt och härda ut.

Mina studier dröjer lite till innan de kör igång. Jag kommer åka till Växjö två svängar över dagen i den ena kursen, och två svängar på två-fyra dagar till Vimmerby i den andra. Det ser jag fram emot:)

Vad som är värre är att SJ inte kan släppa sina jäkla biljetter för nåt banarbete. Jag kommer aldrig begripa mig på dem. Rätt vad det är sen så finns biljetterna, men att man skulle kunna ställa sig på nån infolista, det är helt omöjligt. Hur svårt ska det vara i dagens it-samhälle liksom?

I våras kollade jag upp hur lång tid det skulle ta att köra. Runt fem timmar. Vi börjar tio, så då lär man köra hemifrån runt fem.. Möjligen om man ska vara där i fyra dagar men över dagen bara? Tio timmar i bil, sex timmar i skolan…? Nja😂

Jag gillar att åka tåg men har problem med SJs administration. Personalen man möter är alltid trevliga:)

.

Vet ni, kanske nån av er är sugna på en gungstol?

Superskön att gunga i, men både jag och syrran har katter, och nu även Jack. Men med de där härliga medarna som kan klämma åt redigt över en svans, tass eller finger så är det inte ett alternativ just nu.

Gungstolen har stått på syrrans vind, den tillhörde mormor. Eller om det var nån av hennes vänninor som gav bort den. Mormor hade en likadan i alla fall. Den är gammal men fin i tyget och sitsen. Väger inte ett ton som den ser ut att göra utan är ganska lätt.

Hojta om ni vill köpa den. För vilket pris vet jag inte, det är syrrans beslut:)

.

Nu ska vi prata spindlar så är ni fobiskt rädda blunda och scrolla nästa bild.

.

Den här krabaten tog jag av daga nere i tvättstugan för någon/några veckor sen. Jadå, jag vet att silen är full av bös men nu är den ren igen:)

Det är en ganska stor spindel men eftersom vi liksom vant oss vid STORA spindlar så gav den här inte ens en rysning längs ryggraden. Jag smällde den med en flugsmälla 🙂

Några dagar senare ropade Novalie från MITT SOVRUM. Det satt en jättestor spindel på väggen. Och den var verkligen riktigt stor, dubbelt så stor som den här. I mitt sovrum… men skjut mig!

Dammsög upp den och satte dessutom för gladpack för dammsugarröret med en gummisnodd;) Så stor var den att jag tänkte att den kanske skulle överleva suget och krypa ut.

Igår så skrek Novalie till när hon gick ut i köket. Nu satt det ett GIGANTISK jävla monster i diskhon. Återigen dubbelt så stor. Sådär så man ser ögon, mun och alla detaljer man helst inte vill se på en spindel. De här jäklarna är skitsnabba. De jagar. Inga nät alltså utan jagar. Springer ifatt sitt byte och biter ihjäl dem. Deras bett känns tydligen som ett getingstick. Kul. Det gör ju skitont.

De kommer fram när det är sånt här skitväder. Fuktigt och ruggigt. Nog för att de finns för jämnan men det är då de riktigt stora exemplaren har skådats. Och dödats för även den här ligger nu i dammsugaren. Med gladpack för röret:)

Jag har nån form av elektriska spindelskrämmor som sitter i väggkontakter både här och var i huset men man kan väl säga att det inte riktigt funkar🙈. Jag måste googla lite nu vad man kan spraya för att slippa dem. Vet att pepparmint ska vara avskräckande. Men att det stinker polkagris är inte heller jättekul. Jag har glömt alla bra tips jag fått av er tidigare så har ni nåt, snälla dela med er🙏🏻

.

Nu ska jag göra nåt vettigt:)

Vad vet jag inte än men iofs är det vettigt att sitta i solen och njuta. ☀

Vi hörs snart igen!



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2019/08/17/som-att-det-inte-ens-borjat/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment