Thursday, December 12, 2019

Den 17/12 händer det grejor hos Zcooly! :)

I annonssamarbete med Zcooly

.

Jag har berättat för er förut om Zcooly, appen där barn mellan 5-12 år på ett kul sätt kan lära sig matte:)

Zcooly

Jag har också berättat för er om mina svårigheter att kunna hjälpa barnen med just matte. Jag har dyskalkyli , enkelt förklarat som dyslexi fast siffror istf bokstäver.

Jag kan inte utan stora svårigheter hjälpa ens Jamie som går i tvåan med hans matte. Delvis beror det på att de räknar på ett helt annat sätt än vad jag gjorde i skolan, men sen kan jag helt enkelt inte.

I alla år har jag trott att jag på allvar varit bara korkad. Fortfarande finns det väldigt liten förståelse för dyskalkyli, jag får hela tiden höra att jag visst kan, bara jag försöker. Nope, det kan jag inte.

Jaja, vi behöver inte gå in på det:D
Men det är ett stort skäl till att jag älskar Zcooly! De hjälper mig att hjälpa barnen.

Zcooly

Ja, inte bara jag älskar spelen, utan även barnen! De sitter mer än gärna med dem och ju mer de spelar ju mer grejor kan man låsa upp och det roliga fortsätter. Som förälder kan man ställa in, så man får en update varje vecka vad barnen lärt sig. Kanon.

Zcooly följer läroplanen, och är utvecklat av erfarna pedagoger, och passar alla barn mellan fem och tolv år. Det här är verkligen meningsfull skärmtid, utan tjat:)

Zcooly

Nu kommer vi till lite roliga nyheter som inom kort är på gång!

Zcooly har nu samlat alla sina tio lärande spel i en och samma app, och barnen kommer att kunna skapa, och spela med, en egen avatar i spelen. Så bra! Jordan och Jamie har en varsin:)

.

Zcooly

Spelen är såklart precis lika bra som alltid:) Allt blir bara enklare. Jag och barnen har fått testa den nya appen och går helt klart i god för den, det är något mycket bra som blivit ännu bättre helt enkelt!

Den nya appen kommer den 17 december:)

Om man har en gammal version så kommer man få en uppdatering.

Zcooly

Jag erkänner villigt att JAG tycker om de här spelen för mitt eget höga nöjes skull:) De är lugna, utan massa flippande och tjutande hetsiga ljud som stressar, man får tid på sig att tänka igenom sina svar. Jag brukar testa de spel som de håller på med, och fast det är matte så är det betydligt enklare att räkna såhär än i en bok. Fråga mig inte varför, men det är suveränt. Jamie har lite svårare för matte än Jordan som är som en professor, men båda utmanas på ett bra och kul sätt.

Zcooly

Jag kan med hela mitt hjärta rekommendera Zcooly, och jag vill att ni ska få möjligheten att själva bilda er en uppfattning.

Nu kan ni få testa helt utan kostnad i 21 dagar om ni anger min kod: carolawetterholm

Det är en prenumerationstjänst som i vanliga fall kostar bara 69kr/månaden, men ni testar helt gratis.

Ni kommer direkt till Zcooly HÄR.



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2019/12/12/den-17-12-hander-det-grejor-hos-zcooly/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment