Saturday, December 14, 2019

Nobelpristagare i litteratur och Luciatåg

Jag har ju tänkt att jag ska bli nobelpristagare i litteratur men sen insett att action och fantasy sällan vinner 😂Ej heller svammel på en blogg 🤷🏼‍♀️

Jaja, ingen större förlust. Men vi har en Nobelvinnare i familjen i alla fall:)

Jordan vann i årskurs fyra❤

Han kom hem med diplom och medalj och jag köpte en ram så vi kunde rama in och hänga upp:)

Stolt mamma:)

Igår var det Lucia, och jag glömde bort att slå på tv:n och sitta där på morgonen och med glänsande tårögd blick förundras lite och få lite julstämning. Har aldrig hänt, så kanske är jag lite off. Men senare på dagen åkte jag till kyrkan för att titta på skolans luciatåg. Det är årskurs fyra som lussar i vår skola och Jordan var tomte.

Tidigare år har det blivit värsta gnällracet här för att jag lagt upp BLURRADE bilder från luciatåget för tänk om nån unge har skyddad identitet? Jag har full förståelse för de som lever med skyddade personuppgifter men det är aldrig de som klagar. Alltid sekundärkränkta rackare som kör med ”tänk om”.

Men om vi för en sekund tänker oss hur ett luciatåg ser ut? Det är en bunt ungar iklädda oformliga vita nattlinnen, med glitter i håret, och ett ljus i handen. Det är mörka bilder redan från början eftersom alla ljus är släckta, utom de levande/elektriska. Bilderna blir gryniga och korniga, och på det ett blurrande filter.

Man har svårt att urskilja sin egen unge där på plats om det inte råkar vara Lucia.

Så, risken att nåns eventuellt skyddade identitet avslöjas via ett sånt foto är obefintlig. Men, jag vill inte göra någon upprörd, så årets bild på mitt barn som går Lucia är väl genomtänkt:)

Klagar nån nu så är det bara larv:)

Luciatåget var fint, och det är något speciellt med att vara i kyrkan. Där har jag spenderat så många timmar, och det var mitt andra hem under många år. Jag saknar det.

Jag hade kört ett Cirkelfyspass tidigare så jag kom dit nyduschad och blöt i håret, det är en jäkla tur att jag inte är så stylish av mig. Tvätta och låt torka fritt:)

Sen handla, skjutsa barn, laga mat, äta och Dorispromenad. I regnet. Jävla skitväder.

.

Idag är det HIT, följt av bio och mat med bästis ❤.

Corrinda kom in nyss med posten, som måste ha legat kvar i lådan sen igår såvida inte posten börjat med lördagsutdelning av allt?

”Nu kommer David hem till en i brevlådan också!”

Det är fint med påminnelser:)

Träna på julafton däremot, är det något ni skulle hinna? Jag skulle absolut kunna kliva upp tidigt och åka iväg och köra men med tanke på att jag oftast inte fått ner ansiktet i kudden förrän långt in på småtimmarna så känns det inte lockande.

Senare under dagen finns inte en sportmössa att jag skulle hinna, så just julafton hoppar jag över😂

Julafton och juldagen blir träningsfria men sen hoppas jag det finns många kul pass, som motvikt till allt man äter:)

Gärna inte tidiga morgnar bara för jag kommer köra långa nattpass med plugg. 🙈

.

Nu ska jag klä på mig, har rasslat runt i morgonrock för det kändes onödigt att dra på vanliga kläder för att sen byta till träningskläder, och köra träningskläder direkt kändes jobbigt…:)

Vi hörs senare!!

😘

.



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2019/12/14/nobelpristagare-i-litteratur-och-luciatag/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment