Tuesday, February 25, 2020

Dubbelt upp:)och lite strul;)

Hej och hå vilken dag det blev:)

Kanske mer att starten på dagen blev knasig, men ja. Jag hade bokat en tid för service på min bil idag, och skulle lämna den 8.10. Det är en stökig tid för det är mitt i att kidsen går till skolan, men visst. Man får den tid man får liksom. Jag skulle träna sen, klockan nio, så Patricia skulle hämta upp mig i pappas bil när jag lämnat min. Hemma så stod givetvis fel bil ytterst, jag har en lång uppfart där det ryms fyra bilar eller så, men inte i bredd. Det är konstant fel bil som står ytterst, den som behöver tankas eller som idag, den som inte skulle på service. Dessutom var det frost?? Detta otyg som man sluppit mest hela vintern, men nu minsann. Det var bara till att skrapa rutor och byta plats på dem och sen susade jag iväg. Patricia skulle komma senare.

Åkte till Upplands motor, och klev in med nycklarna i högsta hugg.

”Hej jag skulle lämna min bil på service”

Han letade i datorn, men kunde inte hitta nån tid, och jag blev alldeles svettig, det finns fler Upplands motor, bland annat i Upplands väsby, hade jag bokat fel?

Jag hade fått mail av serviceteknikern igår så jag letade fram det, och sa vad han hette, och han jobbade ju där, men med Volvo? Märkligt att han skulle serva min Dacia…men jag blev invisad och pratade med honom, och lämnade nycklarna. Han tittade på dem och frågade om jag hade en Dacia? Eh jaaa.

Han servade ju inga sådana, och han hade minsann bokat in en Volvo v5. Jaha vad kul det vore, om jag hade en sån;) Det visade sig att jag måste ha sluntit på tangenterna och skrivit en siffra i reg.numret fel. Fast jag fick upp rätt uppgifter, tyckte jag, men den kanske har samma färg och årsmodell som min, så noga kollade jag inte.

Och fick vackert gå ut till servicedisken och erkänna mitt misstag. Han hade hittat felet han med, och försökte boka in mig på en annan tid idag men hade inga, men jag får komma i morgon:) Klockan 13.00, så det blir bättre. Men så klantigt. Jag som brukar trippelkolla för jag gillar inte när det blir fel.

PÅ torsdag har jag tid för att laga stenskott, och mest troligt komma jag behöva byta rutan, för det ser ut som det är fler än tre och då gör man tydligen det. Det vet jag inte om jag tänker göra:) Kan ju i sådana fall vänta tills den spricker, eller i alla fall att stenskotten börjar växa.

Jaja, jag messade Patricia att vi kunde mötas på träningen i stället, och så körde jag dit. Vår ledare tyckte det var märkligt att vi inte kunde samåka, han vet ju att vi bor ihop, så då fick jag ju erkänna anledningen för honom:) Vi tränade, och det var ohyggligt jobbigt idag. Inte för att det var jobbigare än vanligt, men JAG var i värdelös form. Jag har haft ont i ryggen några dagar, och nu kändes det så där tungt i kroppen som det kan göra innan man blir förkyld.

SÅ HIMLA BRA att jag då skulle åka därifrån till nästa pass:D

En av våra absoluta favoriter har varit borta ett tag, eller så är det bara vi som inte fattat att han bytt efternamn(?) men nu hade syrran hittat ett cirkelfyspass med honom.

Det var på det senaste stället, där det kostar 40kr/timmen att parkera, men för vissa ledare gör man det. Inte för alla, men för vissa:) Det var i en liten sal, så det blev sådär trångt och råddigt som det alltid var förut, på dåtiden när jag började. Då var det cirkelfys i små hallar, och man stod nästan på varandra, det ger en speciell stämning. Och äntligen fick man en klapp på axeln och ett ”bra!”

Jag vet inte om folk har klagat, för förut så var det många ledare som tog i en. En klapp på axeln, ryggen eller benet, beroende på vilken kroppsdel man vände åt deras håll:) Men nu…ingen tar i en!! Jag är nästan färdig att instämma i den gamla boktiteln:”Om ingen nyper mig i rumpan snart så går jag hem” 🙂

Och just ja, det finns lättkränkta rackare – jag menar såklart inte att ledarna ska nypa en i arslet, men jag vill ha en klapp på axeln. Det gör att man fattar att just jag är bra, och att det inte är ett allmänt utrop:)

Men jag har hört så många som känner sig kränkta av en klapp på axeln, så tja… Vad vet jag? Men nu är ordningen återställd, och jag kommer behöva dubbla pass varje tisdag:)

Nu var det gräsligt jobbigt, för jag var ju redan trött, men det var härligt att träna med honom igen:) Ni som vet, ni vet.

.

Och sen så åkte vi hem, käkade semla som afterworkmål;)Jag stannad på Ica på vägen och och köpte semlebullar och grädde till de som inte gillar mandelmassa, och sen slog jag till på ett tvåpack nutellasemlor och ett tvåpack vaniljsemlor. Jag var trött och hungrig, okey?:)

Jag vräkte inte i mig två, utan delade på dem och åt sammanlagt en, och sen in i duschen och sen mådde jag lite illa;) så jag smaskade i en banan också. Jag fastade igår och käkade frukost som vanligt i morse, men kroppen ville kanske ha lite mer än semlor efter två tuffa träningspass;)

Ryggen gjorde ont, och huvudvärken steg, det hör ju ihop, och jag lade mig för att sova en timme. Vaknade och var trött och sur och mådde skit, men upp och iväg på utvecklingssamtal med Jamie. Efter några minuter på fötter var jag pigg igen, men alltså vad eländig ryggen har varit idag!

Jag skulle tro att jag har sträckt mig lite, för det är på ena sidan och känns muskulärt, men det gör ju inte det hela mindre smärtsamt. Jag åkte hem igen, hamnade i köket med kidsen, och drack dagens första kopp kaffe. Vid fyra på eftermiddagen. Det är lite märkligt att jag ofta dricker typ en och en halv liter kaffe om dagen, och andra dagar inte ett skit och känner inte av det, medan andra får huvudvärk om de missar morgonkaffet och först får i sig det till fikat vid tio.

Jag klagar inte:)

Sen kröp jag ner i soffan och läste, det var ungefär det jag orkade med. Novalie lagade mat idag, och Trixie och Lovelia var på fest på skolan, så vi var få runt bordet. Mat gjorde underverk med huvudvärken, nacken och ryggen fick lite hjälp av värktabletter, och just nu känns det bra.

.

Igår tatuerade sig Corrinda och Patricia, jag ska se om jag får visa er, det är fina tattoos. Jag roade mig med att skjutsa pappa och mamma till vårdcentralen och sen hade jag inget roligare för mig än att skriva. Vilket ju är det bästa:) Jag hade en deadline, och plötsligt fick jag för mig att jag skulle börja ändra om och flytta stycken hit och dit. Så, den text som var klar för att skickas in, blev omarbetad och ganska rejält förändrad. Till sist var jag ganska så snurrig, så det blir spännande att se vad de andra säger.

I morgon har jag flera deadlines, och sen ett cirkelfyspass på kvällen, så jag hoppas att ryggen känns bra tills dess. Och så ska jag ju lämna in bilen då:) Nytt försök, hehe.

Jag noterade förra veckan att mina lysen var sämre än vanligt, och kontrollerade det hela, och visst var det så att en glödlampa börjar ge sig. Jag bytte lampa samma dag som Jack föddes, fast på den andra sidan, den här är aldrig bytt så de håller ju länge. Det var så knöligt, att jag nu bad dem fixa det. Fett najs att slippa krångla med det:)

Jaja, nu ska jag kolla klart på Elementary och sen hoppa i säng och läsa klart:)

Vi hörs snart igen:)



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2020/02/25/dubbelt-uppoch-lite-strul/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment