Monday, February 24, 2020

Men va?

Alltså journalister idag? Har de ens gått ut grundskolan med godkänt i svenska språket? Tillåt mig tvivla.

Rasmus Karlsson, jag rekommenderar dig att antingen söka Svenska för nybörjare eller skaffa ett bättre ordbehandlingsprogram på din dator.

😂

Vad fan har du skrivit här egentligen?

Jag fattar att man vill vara FÖRST!! Och detta är ju verkligen ett scoop i klass med .. tja..? Inget:)

Jag älskar Anders Svensson, men så fantastiskt är det inte att han ska vara med och dansa i Let’a Dance att man inte hinner korrläsa sin text innan man trycker på Print. Eller vad man nu gör på Aftonbladet.

Jag VET att jag själv mellan varven skriver som en kratta, och att autokorrekt är en bitch, men jag är ganska säker på att ni alltid förstår.

Läs sista stycket? Från ”Maria”.

Begripligt? Not.

Men jag ger dig pluspoäng för långa ord:)

Drömfrispark

Landslagsmittfältaren

Elfborgsspelaren

Men sen? Även de korta orden och meningsbyggnaden är viktig. Och att läsaren förstår.

Nä, gör om, gör rätt! Jag kollar in igen lite senare Rasmus 😂

(Men rent spontant blev Lets Dance lite mer spännande nu😍Heja Anders)



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2020/02/24/men-va/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment