Wednesday, October 28, 2020

En gråtrist onsdag i oktober :)

Innehåller annonslänk för Readly

.

När det regnar och är grått, då är jag så jäkla trött. Det känns som himlen tynger på axlarna som en gråtung blöt filt och jag kisar för att inte få vatten i ögonen.

Ha. Och nästa vecka skulle det regna 30 mm, det blir väldigt blött då. Man får leta reda på sydväst och paraply om man absolut måste ut.

Men! Vafan! 🙃

Det var dubbelpassdag och först ut var ett HIT-pass. J o b b i g t:)

Sen hem och tanken var att duscha och äta men jag hann liksom bara med det ena. Äta:) Svinhungrig för jag hade inte ätit frukost. Passet var klockan tolv och visst hinner jag äta innan men jag tycker det går bättre när jag inte gör det. I stället så äter jag något innan jag går och lägger mig.

Oftast är det kvarg. Älskar kvarg med havregryn och lite chiafrön:)

Sen då, vad gjorde jag resten av dagen? Ja det undrar jag med.

Jag har pratat jättemycket med Lovelia. Hon är så ledsen över det här med coachen. Jag inser också att äpplet inte faller långt från trädet för den av föräldrarna som tydligen givits rollen som talesman för dem, uttrycker sig på exakt samma vis som sin dotter.

Bara med en aning mer finess. Men han tystar de som uttalar sig genom att vrida det till att han inte vill delta i nån pajkastning. Men vafan? Man måste ju DISKUTERA? De som inte visste något måste få reagera och säga sitt, vare sig man är fjorton år eller vuxen.

Fy fan.

Hon har messat lite med assisterande och jag blir alldeles tårögd över det beröm de öser över henne. Samtidigt som det är bitterljuvt. De kommer ju inte finnas där.

Det är svårt att se sin unge så ledsen, speciellt när det hade kunnat undvikas. Att veta att det är vuxna som medvetet orsakat det för att gynna sin egen avkomma är … ja. Ni fattar.

Blä.

Sen har jag tvättat. Har tusen täcken som legat i husvagnen som ska tvättas och sen förvaras till nästa år.

Det blir ju ett täcke per maskin så det tar en evighet.

Jag har även fått lite pluggat och jobbat, och lite allmänt stökat. Hela huset ser ut som en svinstia, så det får bli morgondagens göra;)

Framåt middagstid gick jag och bad tjejerna upprepa filodegspajen:) De tog fram två rullar ur frysen igår men använde bara den ena. Frysa om är ju ingen hit, och eftersom det fanns kvar av alla ingredienser så är det lika bra att laga till den:)

Jag vet inte riktigt hur de gjorde. Men delade på lagren av deg och gjorde en fyllning av creme fraiche med örter, riven mozzarella och ägg, blandade i strimlad kalkon och broccoli och fördelade i två lager.

Jag har ätit så mycket nu igen 🙂

Barnen är duktiga på att laga mat, och jag överlåter det så ofta jag kan till dem. Dels för att de ska få lära sig, men även för att de tenderar att äta bättre och klaga mindre när de gör själva:)

Och, för att jag tycker det är tråkigt🙈

Själv tog jag med Corrinda, hämtade upp Syrran och drog och tränade ett Cirkelfyspass. Check på det✔

I morgon är tanken att det ska vara träningsfritt, men Lovelia är så sugen på att träna. Alla deras planerade träningar är ju inställda:/ så jag funderar på att ta med henne till gymmet. Vi får se lite, för det var massa annat som skulle ske också, men som jag för ögonblicket glömt😅

Nu ska jag försöka ta mig förbi resterna av pajen i köket utan att kasta mig över den🙈borsta tänderna och lägga mig att läsa.

Jordan messade precis, han är framme där han ska tillbringa några dagar. Allt hade gått bra, och han har skickat massa bilder:) Det kommer bli kul!

Till sist, ni glömmer inte Readly va?

En månad utan kostnad:) Klicka HÄR

Läsutmaningen är att högläsa tillsammans med barnen, och här har vi kört igenom alla LasseMaja nu, vad rekommenderar ni?

Nu – borsta tänderna!

Natti natti 😘



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2020/10/28/en-gratrist-onsdag-i-oktober/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment