Wednesday, October 28, 2020

Pumpakaka

Igår var jag arg. Det är jag fortfarande, kanske skriver om det senare.

Men jag var så förbannad att jag blev trött, och slocknade efter träningen😳

Tidigare på dagen så tog jag med Lovelia och Novalie för att fixa deras BankID. Vi åkte till bankkontoret i Gränby, och jag suckade lite när jag såg lappen på dörren.

”Kom in och hämta nummerlapp och vänta utanför.”

Men, ibland har man tur 🙂 Och killen som var nummerlappen:) kunde enkelt guida mig igenom det. Vad jag gjort för fel tidigare är helt oklart🤷🏼‍♀️

Tio minuter senare hade båda tjejernas BankID och Swish ordnat upp sig.

Vi handlade och åkte hem. Och påbörjade pumpafixandet.

Man tar en pumpa. Så gröper man ur den och skär ett mönster. I år struntade jag i all finess och gjorde enklast möjliga.

Man spar kärnorna, sköljer och torkar dem och sprider ut på en plåt. Lite olja och salt och några minuter i ugnen så har man supergoda pumpakärnor.

Jag tar sen Leilas bakbok – a piece of cake, och använder hennes recept på morotskaka, men byter ut morot mot pumpa:)

Ta ert favoritrecept eller googla.

Jag brukar koka den mjuk i några minuter och sen pressa ut en del vätska, annars blir kakan väldigt degig. Det är gott det med, men idag ville jag ha den luftigare.

In i ugnen i typ 55 minuter.

Man kan göra Frosting men flera av kidsen gillar inte det så jag hoppar över.

Den blev godare än någonsin🤗

Pumpan blev mer basic än någonsin också, men ljus i den gör den fin ändå:)

Den smakade finfint efter träningen.

Och efter den filodegspaj med kalkon och färskost som tjejerna gjorde medan jag tränade 😍

Ser inte Mkt ut men var så jäkla god!

Träningen var som alltid kul och jobbig och tillsammans med all ilska så hann jag bara duscha efter maten, innan jag bestämde att jag kryper ner och läser.

Lycka till med det:) Jag tvärslocknade ju.

Ibland behöver man helt klart bara sova.

Nu ska jag försöka packa till Jordan, som åker iväg senare idag.

Sen träna och sen ska jag träffa en kompis och sen träna igen 🙂

Vi hörs snart!



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2020/10/28/pumpakaka/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment