Tuesday, November 3, 2020

Blir bara trött ibland

Alltså, kommentarer som denna:

Kan få mig att undra hur fan det är funtat i huvudet på den som skriver den.

Inte nog med att den överlag osar huggsnokskärring som bara måste få vara elak, men den är dessutom tagen helt ur luften.

Jag får inte ens ihop vad tanten menar?

Jag har hela tiden följt råd och rekommendationer, det är korrekt. Jag har följt dem till punkt och pricka, men att inte tänka själv…? Nä, om det är något jag alltid förespråkar så är det sunt förnuft och att ta eget ansvar, tänka själv.

Att vara mer restriktiv med att träffa sina gamla föräldrar? Ja, jag hade kunnat låta dem klara sig helt själva, det hade jag. Jag hade kunnat slänga luren i örat på mamma när hon ringde i akuta situationer, det hade jag. Då hade pappa varit död idag. Flera gånger om. Av andra anledningar än Corona. Men hey, jag hade inte riskerat att smitta dem med det!

Så sjuk som min pappa varit i år och så jävligt som min mamma slitit i år, det har aldrig hänt. De hade ingen hjälp utifrån. Det var bara jag och min syster.

Att tycka att det är galet att jag eller syrran kör pappa&mamma till akuten, provtagningar, dialys, men att det är helt i sin ordning att en taxichaufför gör det? Var tog logiken vägen där? Smittar inte de lika potentiellt som jag? Eller en hemtjänstpersonal? Jag och syrran har ju en högst personlig önskan om att de ska hålla sig friska så vi skulle aldrig chansa. Vilket man inte kan vara 100% att en okänd gör.

Så jävla hjärndött resonerat.

Jag antar att människans lilla flata bägare rann över för att jag går på Friskis?

Men i Uppsala har vi inte den rekommendationen, att inte gå och träna. Tvärtom. Jag tränar med en INFEKTIONSLÄKARE, som jobbar med covid- patienter på Iva, och hon anser fortfarande att folkhälsan är viktig. Speciellt nu, så att man kan hålla sig så frisk det bara är möjligt för att inte belasta sjukvården med annat.

Jag tränar också med ett helt gäng överläkare inom allt möjligt, och flera sjuksköterskor på IVA. Folk som ser Corona i vitögat.

Så ”mitt eget race” är även det helt taget ur luften. Jag har inget eget race, för jag gör som man är tillsagd. Jag följer fortfarande råden och rekommendationerna.

Sen är jag heller varken speciellt korkad eller egoistisk. Tvärtom. Personen som skrev däremot… lägg till låg EQ och ett kompulsivt behov av att spy galla över andra… och sprida lögner.

Jag kommer aldrig begripa mig på det begäret.

Fan, gå och träna! Ta ett par boxhandskar och slå på en säck om du behöver avreagera dig. Slå inte verbalt på mig för det kommer inte hjälpa dig må det minsta bättre.

Jag vet inte om jag ska tycka genuint synd om folk eller om man bara ska skratta överseende, eller bli arg. Jag blir jävligt irriterad, det är ett som är säkert.

När jag gör vad jag kan, och ändå ska få skit.

När ”Annie” med största säkerhet är en större smittofara själv. Jag träffar så få människor utöver närmsta familjen. Och när jag gör det så är det avstånd, och rena händer som gäller.

SJÄLVKLART kan jag bli sjuk, och jag kan smitta. Det kan vi alla.

Jag kan inte, och jag gör det inte heller, säga att jag inte kommer bli sjuk/ sprida smitta. Det vore att anse sig vara väldigt nära Gud. Men jag gör det jag kan för att undvika det.

Och den som tror sig veta annat har fel.

Så sluta gärna sprida sånt här bullshit, för jag orkar inte med att läsa på tveksamma forum om hur allmänt vidrig jag är. Det har jag redan min beskärda del av, folk som inte har en aning om vem jag är kastar ändå gladeligen skit för att de har hört av nån att jag sagt si eller så.

Intelligensreserven förvisso men ändå, rykten sprider sig som ringar på vattnet. Asjobbigt.

Så, vad sägs om att vara lite trevliga i stället? Peppa lite, stötta lite, glädjas med varandra?

Det tycker jag är mycket roligare🤗

Dagens visdomsord får bli: Tänk efter före!

Tänk på det:)

.

Nu ska jag sova!

Natti med er ni underbara människor ❤



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2020/11/04/blir-bara-trott-ibland/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment