Thursday, March 28, 2019

Störst bäst och vackrast:)

Solens strålar väckte henne. 

Sovrummet vette mot öster och eftersom rullgardinen var uppdragen så hade solen fri tillgång till att breda ut sig i rummet. Hon sträckte på sig och gäspade. Alldeles snart var det dags att väcka barnen, men inte riktigt än. En liten stund kvar. Hon sträckte sig efter mobilen och tittade på klockan. Fem minuter kvar. Hon blundade.

Lite senare stod hon i dörren och vinkade hejdå till skolbarnen. De var ivriga på att komma iväg, de ville hinna leka på skolgården en stund innan det ringde in. ”Skynda dig mamma!” hojtade den minsta och hoppade upp och ner när hon försökte knyta hans skor. Hon skrattade och bad honom stå still, och när skorna var knutna tog det bara en sekund innan han var ikapp syskonen vid grinden.

   ”Hejdå, mamma, ha en bra dag!” ropade de och vinkade. Hon vände sig och gick in. Resten av dagen ägnade hon åt olika saker, och snart var det kväll och sovdags igen.

Nästa morgon regnade det, och skolbarnen gick iväg med färgglada paraplyer och gummistövlar med fjärilar på. Dagen gick, hon gjorde saker och det blev kväll. 

Onsdagen kom med gråväder men inget regn. Ingen sol heller. Faktiskt inget väder alls. Bara grått, och fuktigt. Under dagen hade hon saker att göra, men inget värt att nämna. Kvällen kom och barnen låg i sina sängar. ”Godnatt, mamma”.

 

Ja:)

Lite så skulle det kunna se ut om jag inte skriver i jag-form och inte om mig själv och vad jag gör. Gillar ni det?:)

Gillar DU det, Anonym, som kommenterade såhär ”Vad du framhäver dig själv hela tiden. Du är bara störst, bäst och vackrast.” på förra inlägget om att köra bil, skjutsa hämta lämna och så vidare.

Alltså, jag tror inte det va? Och låt mig förtydliga – jag SKOJAR. Idag har folk lite svårt med ironi och sånt där, så lika bra att vara extra tydlig. Jag tog inte det minsta illa upp eller blev ens irriterad utan jag skrattade bara relativt högt. Ville inte väcka Jamie som sov bredvid:) Hur tänkte den här personen? Kanske inte alls;)?

Det här är en personlig blogg, skriven i jag-form, av mig, och handlar om mig och mitt liv. Det blir svårt att liksom utelämna sig själv då:D

Men för all del, jag kanske ÄR störst bäst och vackrast också, och det har tagit mig jäkligt lång tid att komma dit;) Jag vet vad jag är bra på och har inga större problem att säga det, men jag är även en fena på att veta vad jag inte behärskar, som att backa med släp exempelvis. Jag är med andra ord ganska objektiv gällande mig själv.

Om man inte gillar att läsa om vad jag gör, mina tankar och mitt liv, så tror jag att det här inte är rätt blogg:D Men det är ingen fara! Det finns så många andra bloggar därute att det bara är att välja en annan. Inredning, mat, bak, sport, medicin, träning, alternativa livsstilar – allt finns.

Men här hos mig så är det JAG som är i fokus, och jag skriver om precis vad som faller mig in, men utifrån mina tankar och åsikter.

Så, då har jag förtydligat och förklarat det:) Då kan vi gå vidare med dagen!

 

Jag har precis avslutat en kopp kaffe och ska hämta påfyllning alldeles snart. När jag gjort det är det fokus skriva. Men man kan alltid dra ut på tiden:)

Sen vet jag inte riktigt vilka Måsten som är idag, egentligen är det nog inte så många? Laga mat möjligen, och kanske träna. Ingen skjutsning till träning i alla fall. Men, det hinner nog fylla på sig under dagen, det är så det funkar:D

Torsdag va? Nästan slut på veckan, och i morgon väntar ett instruktörspass igen, det kan funka, mina vader är bara lite stela idag;)

Nejmen nu är det dags!

Vi hörs senare:)

 



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2019/03/28/storst-bast-och-vackrast/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment