Sunday, August 18, 2019

Barnvakt:)

Idag har vi haft Jack här, och han är kvar över natten 😍

Den lilla gofisen ligger och sover intill mig nu.

Han har varit glad hela dagen, ätit och sovit och pladdrat och städat golven. Även under bokhyllorna.

Det är viktigt att vara noga 🙂

Jag var tvungen att dra iväg två korta svängar, först för att lämna in jamies cykel på lagning, för hur jag än klurade så fattade jag inte hur växeln skulle fixas. Även McGyver misslyckas ibland försökte jag tänka, men det var lite skamset som jag slängde in cykeln i bakluckan;)

Sen skulle jag visa Novalie vart hennes nya gymnasieskola ligger. Det är helt galet att hon börjar gymnasiet! Och hon börjar på min gamla skola, Fyrisskolan:)

Där jag hade så kul, träffade vänner för livet och även exet. Jag hoppas hon får lika kul studietid där:)

Hon var osäker och eftersom jag själv är skitnojig när jag inte vet eller hittar så körde vi bussens väg för att se vart hon ska kliva av. Det visade sig att vår buss hemifrån går nästan ända fram, en liten prommis på max fem minuter bara. Perfekt:)

Så nu vet hon.

Lovelia börjar även hon i ny skola, Katarinaskolan. Där har hon varit många gånger för hon är barn nummer fyra som börjar där. Hon åker med en kompis dit i morgon. Trixie går redan där men de här första dagarna så skiljer man på de nya och gamla eleverna, de nya har massa” lära känna varandra och skolan” grejor och då håller sig de äldre borta, så de kommer ha olika tider den här veckan.

Jordan och Jamie går kvar på sin skola:)

Det är med blandade känslor de går i morgon, kul att träffa kompisar men tråkigt att lovet är slut.

Och det är ju så infernaliskt långt till nästa.. man borde slänga in lite fler lovdagarna under hösten för den är ju så erbarmligt mörk och lång. Det skulle bli som små delmål där de kan hämta andan:)

Men nej, så kan man ju inte göra. Är man född och bor i mörka kalla Sverige där det är grådaskigt i minst ett halvår nu så får man skylla sig själv. Här blir det inget ledigt eller roligt minsann 😂

.

Jag har ju Jack här vilket är tur så det inte blir alldeles för tyst i huset. Jag och Corrinda börjar plugga om några veckor och lite senare börjar även Patricia. Hon ska följa en dröm hon alltid haft, och plugga till frisör. Det håller jag tummarna för, av den enkla anledningen att det ju är perfekt med en sån i familjen:)

Och såklart för att jag tror och hoppas att det är ett yrke hon kommer trivas med. Hon är en kreativ, stilful person, väldigt lik min kusin, som var frisör förut 🙂

De påminner en hel del om varandra fast de nog knappt träffats… vi umgås inte direkt med släkten:) Båda är perfektionister ut i fingerspetsarna och båda är väldigt kreativa.

Vi har flera frisörer på min pappas sida, hans … ehurm…. moster kanske? Eller mormor? Jaja, han hjälpte till på salongen som liten pojke i alla fall. Värmde locktängerna på spisen och tror att han även kunde lägga och locka hår:)

.

Jamies cykel har tramsat med växlarna länge nu, och igår när vi var på Doris prommis så hoppade kedjan av för miljonte gången och vägrade sen sitta kvar på kugghjulen. När jag inte begrep hur man gjorde blev jag som sagt sur, och nu står den på verkstaden och blir kanske klar denna vecka. Perfekt tajming. Not. Men det löste sig, han får ta Jordans cykel så tar han Lovelias.

Mamma och pappa åkte till Skottland i kväll, de ska ju på Military Tattoo.

Som jag på allvar trodde var en tatueringsmässa med militärt tema. 🙈 När mamma sa att pappa önskade sig biljetter till det så trodde jag först att hon käkat nån psykedelisk svamp eller nåt, för ingen av dem tycker tatueringar är fint. Allra minst pappa liksom. De är väldigt tydliga med det, och att han skulle vilja tatuera sig kändes rätt märkligt. Jag såg nog ut som en helt vanlig fågelholk. Och så frågade jag försynt vad det var för nåt 🙂

Det är nån musiktillställning:) Militära musikkårer. Helt annat än tatueringar 😂

För deras skull hoppas jag på fint väder. Skottlands väder är ju rätt ostadigt men set ok ut just nu.

.

Nu sover Jack gott och jag ska gå och koka lite te tror jag. Kanske äta popcorn också för det gäller att passa på. Snart blir det åtstramning på kosten. 🙈Man kan inte ära skräp hela året.

Vi hörs snart igen!!



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2019/08/18/barnvakt/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment