Sunday, December 15, 2019

Aouch…! Och en kväll i mysigt sällskap:)

Först och främst måste jag få beklaga mig över den överjävliga träningsvärken som tagit över min bakdel. Jag har så djävulskt ont i arslet:) och kanske i låren med, men det känner jag inte för det andra tar över. Rumpan känns välpumpad som en pilatesboll, eller två  då;)

Igår var det ny bana på HIT, och det var ben, ben, ben och ännu mera ben. Flås också såklart, för det är själva grejen, hög puls. Jag vaknade med ont, och det eskalerar bara:D Nu sitter jag här och känner mig stel, stum och öm:) och hur det kryper uppåt i ryggmusklerna. Najs.

.

Jag gjorde inte många knop innan träningen, men hann med lite av varje. Syrran hämtade mig och så drog vi. När det var slut var jag slut, och vi ilade hemåt, för nu skulle jag kasta mig in i duschen och sen fixa mig för en dejt:)

Mirka och jag har inte träffats alls så mycket som vi vill under hela hösten, det är stökigt både här och var, och vi har mer fått nöja oss med mobilsamtal. Funkar det med, men nu äntligen:)

Mirka bjöd mig på bio och middag ♥ och vi träffades på Gränby. Jag var lite sen, dels för att jag kom iväg aningens sent, men även för att jag inte hittade dit vi skulle ses. De bygger och bygger om överallt, så jag hamnade vid ett staket hur jag än körde;) suck. Man kan nämligen inte stå på Gränbys parkeringar, för efter tre timmars gratis så kostar det pengar. Det skulle jag kunna gå med på, om det ett: var billigt, och två: gick att slå igång en parkering direkt som inte kickade in förrän efter de tre timmarna gått. Som det är nu så tycker de på fullaste allvar att man ska hålla koll på tiden, och även om man då sitter på bio, i själva upplösningen av filmen, så ska man mecka med en parkeringsapp….Skulle inte tro det, så då hittar man andra alternativ:D

.

Vi gick in och upp till Nordisk film. Vi skulle se Jumanji:) Vi gillar samma slags filmer, fullt ös medvetslös, och så gärna lite muskler och det går utmärkt med lite roliga repliker, så länge det inte är en ren komedi. Ännu värre kärlekskomedi, då tror jag vi somnar båda två:)

Vi satte oss tillrätta med varsin stor popcorn och snackade innan och under reklamen. Rätt var det var så dök Friskis David upp på stora vita duken, han är fan överallt och gör så man känner sig övervakad när man muggar in onyttigheter;);) De är väldigt synliga i år Friskis, det har varit många reklamkampanjer, och det är kul. Ju fler ju roligare. Bara alla andra inte vill gå på de pass som jag vill, så man slipper slåss om platserna;)

Filmen började och den var kul. Jag gillar skådisarna och den är sådär actintöntig så man sitter och småflinar för sig själv mellan varven, och går därifrån med ett leende.

Älskar Nordisk film för deras grymma fåtöljer och fräscha salonger!

Sen gick vi vidare till Pinchos. Varken jag eller Mirka hade varit där tidigare, det var hennes Linnea som rekommenderade det, och kanske att hon även fick berätta hur man gör:D

Det var ju supermysig!!

trettonbarnsmamman

Och hur gott som helst. Vi är ju ofta väldigt lika även i vad vi gillar i matväg, så det är inte det minsta märkligt att vi genomgående valde samma:)

Nu ska vi se om jag kommer ihåg vad…det var plankstek, dumplings, stekta räkor och langos. Allt så gott!!

Till efterrätt så blev det churros och pepparkaksbrule´

churros

Vi satt här i godan ro, snicksnackade och smackade i oss och bara hade det gott:)

Så småningom så åkte vi hemåt igen, men det här ska vi se till att göra snart igen!

Tack finaste Mirka för en supermysig kväll ♥

 

Jag hade på mig min favorit-top 🙂

Jag måste ändå tycka att jag är rätt snabb som från att jag klev av mördarpasset på Friskis i andra änden av stan, till att jag var på Gränby med Mirka, både duschad och sminkad, OCH till och med fönat håret:) så tog det en dryg timme, varav körtiden är runt en halvtimme totalt.

Hörrni, jag skulle behöva tips om var man hittar lite roligare bälten! Jag har det här, helt vanligt, skittråkigt i svart, och så har jag ett med nitar som jag älskar, men som är lite för stort och det går inte att göra flera hål (nitarna är i vägen). Jag vet inte ens vad jag är ute efter, men ni har säkert nåt bra att komma med:)

Hemma satt barnen och kollade på film, så jag tog fram datorn för att skriva lite, men då skulle de plötsligt se Armageddon. Vi håller ju på med Corrindas klassikerutbildning:) Så då fastnade ju jag framför den också. Så nu har vi kört Grease, Dirty dancing och Armageddon, snart Pearl Harbour.

 

Och vet ni då! Apropå Pearl Harbour.

Min syster jobbar ju på SAS, som är det bästa flygbolaget:) och till jul så har de något jullotteri. Man köper en lott och kan vinna massa olika saker, kokböcker och sånt. Lotteriet hålls till förmån för välgörenhet av något jag inte kommer ihåg. I alla fall, hon köper alltid en lott.

I fredags så var dragningen, och hon satt på sitt kontor och jobbade, när det ringde och hon blev ombedd att komma ner i foajén /markplan. Hon traskade ner, glad och happy över att hon kanske, mest troligt vunnit något, en kokbok till exempel:)

Men så var det inte.

För syrran vann första pris! Hon slog till med att kamma hem en resa till Chicago. För två:)

Vet ni vad det bästa är? Att man med fördel åker via Chicago när man ska till Hawaii:D:D Så vi har nu halva resan fixad:) Det här är så galet kul! Varken syrran eller jag vinner. Det är bara så. Vi vinner inte. Varken i lotteriet, eller på tips eller något. Och så slår hon till med detta.

Och NU! Våra planer var ju att åka i december, och då hade vi (för jag får vara hennes medpassagerare) förvisso kunnat åka till Chicago en annan gång, men nu blev det ju en winwin av stora slag:) Tjohoooo:)

.

Idag så var det rise and shine för jag skulle få barnvakta Jack. Han kom vid halv nio, och vinkade glatt till Janelle när hon åkte. Det är så himla härligt att han är så trygg här, med oss alla. Han älskar småkillarna och det är ömsesidigt. Mörkt och inte stilla en sekund, det blir inte så bra bilder så här års…

jack

Rackarns sötnöt ♥

Han lekte med killarna, grejade med bilar och bollar, och till sist hamnade han vid bordet för att äta toast med Jordan, och en banan.

jack

Sen klädde jag på honom, och jag och syrran gick till min Me&i värdinna för utförsäljning av kläder, och fika. Jack är superenkel att ha med sig, bara tuffar runt och är glad.Vi fikade efter att ha handlat, och sen stoppade jag ner honom i vagnen och vi gick hemåt. Han somnade på tio meter. Hemma så ställer jag honom utanför, och vips så hoppar Sellman upp och ska sällskapa.

sellman

Han lägger sig i fotänden av vagnen. Ingen fara, Jack är ingen pyttebebis och klarar av att sällskapa med en katt:)

I bakgrunden ser ni mitt fancypancy poolrum…. aka skräpstation. Brrr.

.

När Janelle hämtade hem sin son så åkte jag till syrran och monterade hennes taklampor, och sen hämtade vi ner alla mamma och pappas julsaker från vinden och packade in i våra bilar, plus fyra stolar, och åkte upp med till dem. Lovelia behövde skjuts så jag fick dra iväg  för att hämta henne, i andra änden av stan. Hem, mat, göra lite julgodis och sen var jag svintrött och somnade en stund sittandes i fåtöljen:)

Haha, som en liten unge;)

Men nu är jag småtrött igen, och ska bara röja köket innan jag tänker krypa ner med en bok. Jag har massor av sidor att läsa, tror vi skulle läsa 1500 stycken, och jag har kanske hunnit med femhundra..Men har ett tag till på mig.

.

I morgon är en ny dag!! Med skjutsa, hämta, lämna, träning och både plugg och städ. Och så måste man kanske börja handla julklappar…..:D

Hörrni!

Natti natti:)



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2019/12/15/aouch-och-en-kvall-i-mysigt-sallskap/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment