Sunday, May 19, 2019

I told you so😂😂

SekundĂ€rkrĂ€nkta kommentarer pĂ„ att jag skrev att jag inte visar bilder, för att folk alltid fĂ„r sprittspratt dĂ„? Jajamen,check pĂ„ den😂

Kommentarer om att jag Ă€r hĂ„nfull och att den dagen det drabbar mina barn sĂ„ tĂ€nker jag nog annorlunda? Oh yes, check pĂ„ den.😹Den Ă€r alltid lite spĂ€nnande Ă€ndĂ„, dĂ„ tror folk att de liksom tĂ€nkt till.

LĂ€sförstĂ„else? Nja.😎 NĂ€ra noll skulle jag vilka sĂ€ga.

Jag tyckte jag var vÀldigt tydlig, men vissa saker gÄr inte att nÀmna. Fast det skiter jag i, vi kan inte hÄlla pÄ och tassa pÄ tÄ för att nÄn kanske blir krÀnkt. Jag tror helt enkelt att folk fÄr lov att hejda sig.

Det Àr inte jag, det Àr du.

.

SĂ„, vad ska vi prata om idag som kan tĂ€nkas uppröra kĂ€nslor?? 😂

Kanske mello? Jag sÄg den inte, jag var ivÀg och kom hem tre i natt efter vÀl utrÀttat vÀrv med att stÀda och styla en lÀgenhet. Men det verkar ha varit vÀrsta rysaren? Fattar jag rÀtt om jag sÀger att det stod mellan Sverige och den som vann, och sÄ delades folkets röster ut, och NederlÀnderna tog hem det? Surt.

Jag sa redan efter att ha hört honom första gÄngen, alltsÄ förra Äret nÀr Benjamin Ingrosso vann hÀr hemma, att det fanns en enda som kunde sjunga och det var John Lundvik. Hans pipa Àr bara helt magisk.

Hela killen Ă€r sĂ„ ytterst kompetent inom hela alltet. Ödmjuk och tacksam dessutom:)

SĂ„ fort jag hörde att han skulle vara med i Ă„r sĂ„ ”visste” jag, med min oerhört synska sida 😉 att han skulle vinna hemma och gĂ„ lĂ„ngt i Eurovision. SĂ„ check pĂ„ den dĂ„:)

.

En annan sak man kan sÀga check pÄ Àr gÄrdagens vÀldigt sena middag.

Plötsligt var klockan Ätta och det var vÀldigt gott med mat. Tiden har en tendens att luras, ibland sniglar den och ibland Àr den gepard-snabb. Jag Àlskar sushi, det kan man Àta vilken tid pÄ dygnet som helst. AlltsÄ Àven till frukost:)

.

En sak som jag Àr lite irriterad över mÄste vi dryfta idag ocksÄ. Ni som vill kan hoppa över det för det kanske blir gnÀlligt;)

Ni vet att jag har min husvagn pÄ sÀsong i Norberg. Jag Àlskar stÀllet, men det hÀr med kommunikation Àr inte deras starkaste sida. Man fÄr vinterförvara sitt bohag i deras stora lokal dÀr det Àr pubkvÀllar och föreningsmöte osv. Det var det ingen som sa nÄgot om förrÀn vi sjÀlva frÄgade. Det underlÀttar ju nÄgot enormt, annars mÄste vi Äka dubbla vÀndor, en gÄng med slÀpkÀrra för att ta hem allt löst som stÄr i förtÀltet, och sen en gÄng för att hÀmta vagnen. Det Àr 13 mil enkel vÀg. Det gjorde vi första Äret, och det tar ju dubbelt sÄ lÄng tid.

Men en missad info Ă€r ingen gĂ„ng och kanske var det jag som inte lyssnat 😉

Grejen Ă€r bara det att det inte Ă€r en gĂ„ng, det Ă€r ungefĂ€r all info. I höstas nĂ€r vi skulle stĂ€lla in vĂ„ra saker, sĂ„ var det lĂ„st, ingen dĂ€r, ingen nyckel. Okey? Campingen stĂ€nger ju ett visst datum och ja vi var dĂ€r sista dagarna, men ingen info hade utgĂ„tt om att sakerna mĂ„ste vara i lokalen före ett visst datum. NĂ€r vi Ă€ntligen fick tag i nĂ„gon, (det kĂ€ndes rĂ€tt krisigt dĂ€r ett tag, skulle vi behöva snoka reda pĂ„ nĂ„n med lokal i Norberg som dessutom hade slĂ€p och dragkrok pĂ„ bilen som man kunde hyra in sig hos…)sĂ„ fick vi veta att det var helgen innan som var sista dag. Vart info om det fanns? Tja, det hade suttit anslag pĂ„ köksdörrarna. Ja, Ă€r man dĂ€r sĂ„ funkar ju det. Är man 13 mil bort sĂ„ ser man inte riktigt vad det stĂ„r;)

VÀldigt pÄ nÄder fick vi trycka in vÄrt pÄ en minimal yta, betydligt mycket mindre Àn alla andras.

Nu var det dags igen.

De ringde frÄn campingen i veckan, rÀtt surt, och frÄgade om jag inte skulle stÄ sÀsong i Är?

Eh, jo? Jag har betalat för det, sÄ ja sjÀlvklart.

Aha, men dÄ var det ju sÄ att jag hade ju mina saker i lokalen, och den skulle vara tömd till nu i fredags, för dÄ skulle de ha pubkvÀll dÀr, och styrelsemöte pÄ lördag.

Okey? Men alltsÄ, vart stÄr den hÀr infon? Det Àr ju pinsamt att missa saker, jag avskyr det, och försöker alltid ha koll. Speciellt om det innefattar andra.

NÀ, den fick man nÀr man körde in nÀr de öppnade för sÀsongen, i slutet av april. Enbart via lappar pÄ köksdörrarna dÄ antar jag. Jag kommer aldrig före slutet av maj. Vad ska jag dÀr och göra i vintervÀder och svinkall sjö? Det Àr vad jag vet, inget krav pÄ att man mÄste köra in vagnen före ett visst datum, men vad vet jag? MÄste vÀl kolla det med, med det stÄr ingenstans.

Jag blev lite sur, för hur svÄrt ska det vara att skriva viktiga datum pÄ sista fakturan tex, eller maila?

Nu skulle de flytta UT mina saker, och dra en press runt, för att putta in det i ett hörn var visst helt omöjligt. Dessutom sÄ sÀger han att de haft inbrott i lokalen och att folk blivit av med massa saker. Jaha, och JAG dÄ? Det förutsÀtts liksom att inget av mitt stulits. Jag har ju ingen aning. SÄ det blir intressant att komma dit nu.. Kanske stÄr mina saker orörda, kanske inte. Kanske Àr allt stulet, eller bara lite. Jag Àr ju sÀker pÄ att jag hade min 60tums TV och min fancypancy ÄkgrÀsklippare OCH kristallkronan. SpÀnnande att se om det Àr kvar;)

SÅ, mission i Ă„r Ă€r att tjata hĂ„l i huvudet pĂ„ alla som har nĂ„n slags bestĂ€mmanderĂ€tt och fĂ„ veta alla viktiga datum för i Ă„r och nĂ€sta Ă„r.

Det kĂ€nns ju inget bra att framstĂ„ som nĂ„n slarvmoster, för jag Ă€r ju inte det, men utan information sĂ„ Ă€r det svĂ„rt. Det Ă€r redan en camping dĂ€r jag Ă€r en jĂ€kla utböling, det Ă€r bara sĂ„. Jag antar att jag om tjugo Ă„r fortfarande kommer vara ”Wetterholm, de dĂ€r nya pĂ„ trehundrafemman”;)

SÄ, slut pÄ det, jag var bara tvungen att fÄ klaga lite:)

.

Idag dĂ„? Vad gör ni?

Jag ska, surprise surprise – skriva. Jag har skrivit sex sidor av 12-15… 🙂 Borde skriva i alla fall fyra, kanske fem idag. Jag hinner aldrig sitta den tid jag vill, men idag har jag sagt att jag inte tĂ€nker lĂ€mna fĂ„töljen, eller ta bort lurarna frĂ„n öronen. Men det bryr sig inte akuta saker om, sĂ„ det Ă€r bara att hĂ„lla tummarna för att de hĂ„ller sig borta:)

Jag ska ocksÄ rÀtta mitt V65, eller 75 eller vad det nu var jag vann miljoner pÄ igÄr, vet inte sÄ noga vad jag spelade pÄ, nÄn Harry Boy:)

Och sen ska jag se pÄ Robinson i kvÀll. Det Àr planen.

Vi kanske hörs lite senare igen:)

Tills dess, ha en fin söndag!

(Andas inte in alla de hĂ€r vita smĂ„ flygande sakerna som ser ut som maskrosfjun, det ser ut som det snöar hĂ€r;)  )

 

TillĂ€gg: ETT RÄTT?? En enda hĂ€st som sprang som den skulle? Nu lĂ€gger jag ner Harry Boy, och hĂ„ller mig till lotto;)



from Carola Wetterholm – Familjen Annorlunda https://carolawetterholm.se/2019/05/19/i-told-you-so%f0%9f%98%82%f0%9f%98%82/
via sexdejting

No comments:

Post a Comment